.

MundoAndino Home : Argentina Guide at MundoAndino

Argentinisches Tageblatt


Argentinisches Tageblatt (lit. 'Argentine Daily') is a weekly newspaper published every Saturday in Buenos Aires, Argentina.

The newspaper was founded by a Swiss immigrant from Berne, Johann Alemann, and his son, Moritz, in 1878. It was first published as the Argentinisches Wochenblatt. Together with his other sons, Theodor and Ernst, Alemann then inaugurated a daily newspaper, Argentinisches Tageblatt, in 1889. The weekly Wochenblatt appeared as a weekend section of the newspaper until 1967. In 1981, despite its name, the Argentinisches Tageblatt was changed to a weekly newspaper due to economic reasons.

The Argentinisches Tageblatt was one of the many newspapers banned by the Nazis during the period of the Third Reich. Possession of the paper was forbidden throughout the territory of the Third Reich while Hitler was in power, due to the progressive stance adopted by editor-in-chief Ernesto Alemann. The Tageblatt has been, since the latter's death in 1982, managed by a descendant of the founder, former Economy Minister Roberto Alemann.

External links

Official website

Didn't find what you were looking for.
Need more information for your travel research or homework?
Ask your questions at the forum about Newspapers published in Argentina or help others to find answers.

This article is licensed under the GNU Free Documentation License. It uses material from the Wikipedia article Argentinisches Tageblatt


Disclaimer - Privacy Policy - 2009